بانک و کارمند بانک

امروز با یکی از مشتریان در مورد کارش تلفنی صحبت می کردم . در حین گفتگو  بعد از اینکه بقول خودش لطفم  شامل حالش  شد و کارش  راه افتاد  گفت  : بخاطر این همه لطفهایتان میخواهم فردا خدمت برسم و حضوری تبریک عید بگویم و از خجالتتان دربیایم . از لحن صحبتش ناراحت شدم . مگر لطف کرده بودم تا از خجالتم ( بقول خودش ) در بیاید ؟ خیلی خودم را کنترل کردم که فقط توانستم بگویم : نیازی نیست من وظیفه ام این است که کار شمار ا در حد مقدورات و مقررات راه بیندازم . همین تبریک تلفنی شما کافی است ! و ایشان هم تشکری کردند و خداحافظی کردند .

نمی دانم به چه دلیل برای برخی مشتریان بانکی جا افتاده است که  یک کارمند بانک هیچ کاری را بدون چشمداشت  انجام نمی دهد ؟! و اگر مثلا با یک مشتری مودبانه و محترمانه برخورد می کند ( مخصوصا در این روزها ) حتما توقع دریافت وجه یا هدیه ایی از او دارد !!!بخاطر دارم که سال گذشته در همین روزها با یکی از مشتریان که مدارکش را برای دریافت تسهیلات ناقص ارائه کرده بود تماس گرفتم و گفتم : مگر قصد ندارید که به بانک بیایید و مدارکتان را کامل کنید ؟ . که در کمال تعجب من گفت  : "فعلا نه اما حواسم هست که بیایم و عیدیتان را بیاورم !!" !

شکی نیست که برخی   از کارمندان بانک  هستند که فقط کار می کنند تا از مشتری پولی بگیرند یا درصدی دریافت کنند اما همه را که به یک شیوه قضاوت نمی کنند . توی بانک ها کارمندانی  وجود دارند  که کار ارباب رجوع را فقط برای انکه وظیفه شان است انجام می دهند بی هیچ چشمداشتی  . -عده شان هم کم نیست . کافی است فقط کمی منصفانه قضاوت کنیم . همین !  

 

  
نویسنده : نیلوفر روحانی ; ساعت ٦:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۱٧
تگ ها : بانک